Samsung Gear Fit2 Pro Review: Slutligen en smartare smartwatch

När ett hiphop-spår krossar beror det på att låten gör ett perfekt jobb med att blanda slag, sampling och krokar. Du kan inte hjälpa det - du hör det i sömnen och kolla själv sjunga det i duschen.

Det är Samsungs Gear Fit2 Pro, i ett nötskal.

Med Gear Fit2 Pro har Samsung visat sig vara skicklig vid provtagning genom att bibehålla den smala, snygga formfaktorn för andra, mer vanliga Jane-fitnessband. Det har också banat väg för sina egna krokar genom att erbjuda dina favorit-fitnessappar som Under Armour's och en fristående Spotify-spelare. Åh, och det är vattentätt till 50 meter. Och dang om den inte har en av de ljusaste Super AMOLED-beröringskänsliga skärmarna vi någonsin har sett. Det finns också GPS, så att du kan springa, lyssna på låtar och komma tillbaka med ditt träningspass - allt utan att behöva din telefon.

Om du dyker lite djupare, här är mer av det vi älskade under testningen:

Ombordpuls är en självklarhet för wearables idag, men vi gillar verkligen att Samsung låter dig välja hur du vill att spårning ska fungera när som helst (många wearables låser ut den flexibiliteten). Du kan bara spåra under träning om du vill. Men säg att du bara vill se hur du mår på en viss dag: tryck på hjärtfrekvensfunktionen för konstant övervakning.

Dessutom kan du inom Samsung Health App lägga till dussintals pulskompatibla fitnessappar för att spåra allt från burpees till inomhuslöpning, hopprep till hoppjack, plankor till pullups, bergsklättring till kitesurfing. Går du segling? Det finns en app för det. Du kan också lägga till appar från tredje part à la carte, liksom alla UA: s MapMyFitness-sviter (inklusive MapMy Run).

Musikstreaming (över alla Bluetooth-öronsnäckor) är också ganska enkelt på Gear Fit2 Pro, med parning ungefär så enkelt och snabbt som vi någonsin har sett. Som nämnts kan du ladda ner dina favoritlistor från Spotify eller dina egna spår. (Ja, även Apple Music-låtar fungerar).

Träning är också mycket enkelt. Du kan bara börja springa och Gear Fit2 Pro vet att du kör. Samma sak gäller när du cyklar. Oavsett ditt träningspass kommer smartklockan att spela in hela körningen utan att du någonsin behöver peka på skärmen.

Speedo-appen erbjuder även simning som varv, slag och SWOLF-effektivitet. Som med Android Wear och Google Fit använder Gear Fit2 Pro Gear-appen för att styra den faktiska enheten från din telefon, medan dina träningsvärden faktiskt lever i Samsung Health App. Det här är fantastiskt, för det betyder oavsett vilken app du använder för träning, du kan fortfarande få tillgång till alla data som Gear Fit2 Pro fångar under ett enda tak. Oavsett om du spårar näring med MyFitness Pal och crunches i sin egen app och spårar din sömn (ja, Gear Fit2 Pro gör det också), är det en enda shopping att få tag på dina data.

Den snygga designen är superkomfortabel - till stor del eftersom bandet helt enkelt är mjukare än de flesta trackers. Som de flesta smartklockor vill du inte skriva romaner (eller till och med haikus) på dess lilla skärm. Men Gear Fit2 Pro tillåter vidarebefordran av meddelanden när din telefon är ihopparad och kommer med en serie förbakade svar som du kan använda för att svara från din handled - och du kan anpassa personliga, inklusive alla emoji-kombinationer du kan tänka dig.

Slutligen, och sötast, har Fit2 Pro tre dagars batteritid, så en laddningsdag betyder inte att du går runt med en tom skärm på handleden. Slå på GPS: n och den kommer fortfarande att samla nio timmars batterilivslängd - ett maraton jämfört med de flesta rena smartklockor.

Det är en krok som alla - från fitnessentusiaster till tekniskt sinnade människor - kan uppskatta.

Samsung Gear Fit2 Pro säljs för $ 199 och finns på samsung.com .

För tillgång till exklusiva redskapsvideor, kändisintervjuer och mer, prenumerera på YouTube!